Konto

  • Hur avslutar jag min prenumeration?

    Genom att kontakta kundservice kan du avsluta din prenumeration. Du kan maila till kundservice@ekuriren.se / kundservice@kkuriren.se / kundservice@sn.se eller ringa oss på tel. 010-155 10 21 så hjälper vi dig.
  • Jag har bytt e-postadress hur gör jag?

    Logga in på Mitt konto med ditt användarnamn (din gamla e-postadress) och ändra din e-postadress på din profil.
  • Vi bor flera i vårt hushåll, ska vi skapa två digitala konton eller delar vi på ett?

    Man kan ge upp till tre familjemedlemmar inloggning till det digitala materialet. Den som står för prenumerationen har huvudkontot i familjen. Familjemedlemmars underkonton styrs av huvudkontot. Om huvudkontot avslutas eller ändras eller avslutas ändras även underkonton. Som familjemedlemmar räknas personer som ingår i huvudägarens hushåll och som är skrivna på samma adress. Missbruk av familjekonton kan innebära avstängning från tjänsten. Tidningen har rätt att att via folkbokföringen kontrollera relationen mellan huvud- och underkonton. Tidningen har rätt att avsluta ett konto med omedelbar verkan om kontoinloggningen missköts.
  • Hur aktiverar jag mitt digitala konto?

    1. Gå in på vår hemsida och klicka på Aktivera konto i menyn
    2. Fyll i ditt personnummer samt postnummer. Klicka på Fortsätt
    3. Ange din e-postadress och övriga uppgifter, godkänn villkoren och klicka på knappen ”Aktivera”.
    4. Du får en bekräftelse på skärmen och till din e-post.
    5. Nu kan du logga in på vår hemsida via datorn, mobilen eller din surfplatta e-tidningen och alla andra digitala tjänster. Alltid med samma inloggningsuppgifter (den e-postadress och lösenord du uppgav när du aktiverade dig).
    OBS! Du aktiverar dig endast 1 gång då du skapar ditt konto. Därefter loggar du in

E-tidning

  • Kan jag spara e-tidningen på min dator?

    Nej, e-tidningen är en webbapplikation som endast är tillgänglig online.
  • Kan jag läsa e-tidningen utan att vara uppkopplad?

    Om du läser e-tidningen via din dator måste du vara ha en aktiv internetuppkoppling. Läser du e-tidningen via appen måste du vara uppkopplad för att först ladda ner den aktuella e-tidningen. Därefter behövs ingen uppkoppling utan du kan då när som helst läsa den nedladdade tidningen.
  • Kan jag skriva ut?

    Ja, från en dator går det bra att skiva ut. Klicka på skrivarikonen på sidans övre högra hörn.
  • Hur använder jag e-tidningen?

    När e-tidningen har öppnats upp finns det en hjälpikon i form av ett frågetecken. Klicka på ikonen så öppnas hjälpsidan upp.
  • Vilka tekniska förutsättningar krävs för att kunna läsa e-tidningen på en dator?

    • Det krävs en dator med internetuppkoppling.
    • Programmet Flash måste vara installerat på datorn. Går att ladda hem gratis.
    • Fungerar på både MAC och PC.
    • Fungerar även på Iphone och Ipad, utan Flash samt Windows Phone 8, IOS 5+ och Android 4+
    • Webbläsare: för Internet Explorer 8.0 och framåt, Safari, Firefox, Chrome.
  • Kan jag köpa e-tidningen som lösnummer när jag är utomlands?

    Ja, du kan köpa dagens e-tidning från utlandet. Det kostar 15 kr och då har du tillgång till e-tidningen i upp till 24 timmar. Ett WyWallet konto krävs för att kunna genomföra sms köp.
  • Hur länge har jag tillgång till mitt lösnummer?

    Inloggningsuppgifterna vid lösnummerköp är giltig till dess att nästa dags e-tidning släpps klockan ca kl. 05.00.
  • När publiceras dagens utgåva av e-tidningen?

    E-tidningen uppdateras ca kl 05.00 varje publiceringsdag.
  • Var hittar jag e-tidningen?

    E-tidningen hittar du i menyn uppe till höger på hemsidan.

Lösnummer

  • Kan jag köpa e-tidningen som lösnummer när jag är utomlands?

    Ja, du kan köpa dagens e-tidning från utlandet. Det kostar 15 kr och då har du tillgång till e-tidningen i upp till 24 timmar. Ett WyWallet konto krävs för att kunna genomföra sms köp.
  • Jag söker gamla nummer av tidningen. Hur långt tillbaka i tiden kan jag få tag i lösnummer?

    Vi sparar ett antal nummer av varje tidning i några år, längre än så är svårt att få tag i hela tidningen. Däremot kan man ev få kopior på artiklar osv. Skicka oss e-post till Kundservice med information om det du söker så kan vi förbereda och se om tidningen du söker finns kvar. I e-tidningen har du tillgång till tidningar en månad bakåt i tiden.
  • Jag vill komma åt dagens tidning, men jag är inte prenumerant. Hur gör jag?

    Du kan köpa dagens tidning i de flesta kiosker eller affärer i spridningsområdet. Eller besök våra kontor i Eskilstuna, Nyköping, Strängnäs eller Katrineholm. Du kan också köpa ett digitalt lösnummer av e-tidningen. Du har då under upp till 24 timmar tillgång till dagens e-tidning samt arkivet.

Premium & Plus

  • Hur utnyttjar jag rabatterna från PLUS?

    Du visar ditt PLUS som du har i mobilen eller erbjudandekoden hos den samarbetspartner där rabatten gäller.
  • Vart hittar jag erbjudanden från PLUS?

    Tillgången till erbjudanden med PLUS är helt digitalt och sker med hjälp av en mobiltelefon. När du aktiverat ditt konto och lägger in ditt mobilnummer får du PLUS skickat till din mobil. Där finner du alla aktuella erbjudanden. Du kan också logga in på Mitt konto på vår hemsida och hitta information om alla erbjudanden. PLUS finner du i menyn uppe till höger.
  • Vad är Premium?

    Som prenumerant har du tillgång till Premium. Det innebär bl.a. att du inloggad kan läsa alla Premium artiklar på vår hemsida. Premium är vårt sätt att skapa extra förmåner till dig som väljer att prenumerera på tidningen. Vi erbjuder rabatter på, eller fria inträden till en rad olika arrangemang både lokalt och rikstäckande.

Uppehåll och adressändring

  • Kan jag ta med tidningen på semestern?

    Du kan välja att flytta med din papperstidning på semestern om det är inom Sveriges gränser. Det kostar inget extra, men tidningen levereras med post nästkommande dag. Se till att göra ändringen i god tid, så vi hinner kontrollera distributionsmöjligheterna. Enklast är att läsa e-tidningen på semestern, den läser du när och var du vill. Nätåtkomst krävs. För adressändringar utanför Sverige tillkommer portokostnader.
  • Kan jag tillfälligt flytta tidningen till en annan adress?

    Ja, du kan flytta tidningen tillfälligt eller permanent, till egen adress eller annan mottagare. Gör din adressändring genom att logga in på Mitt konto. I formuläret fyller du i om ändringen är permanent eller tillfällig.
  • Hur långt i förväg behöver jag göra min adressändring?

    Gör gärna ändringen i god tid, dock senast tre dagar innan flytt för att vara säker på att få tidningen i brevlådan från första dagen. Du måste se till att sätt upp ditt namn på brevlådan/brevinkastet.
  • Vart vänder jag mig för att göra en adressändring?

    Logga in på Mitt konto eller kontakta Kundservice.
  • Vad händer med prenumerationen om man tar ett uppehåll?

    De första 14 kalenderdagarna i uppehållet berättigar inte till framflyttad prenumerationsperiod eftersom du under uppehållet har tillgång till allt digitalt material samt e-tidningen. Önskar du tillgång till det digitala materialet även efter uppehållets första 14 kalenderdagar berättigar det inte framflyttad prenumerationsperiod. Önskar du uppehåll utan tillgång till digitalt material flyttas prenumerationsperioden fram från och med kalenderdag 15 i uppehållet. Önskar du ett längre uppehåll och betalar månadsvis med kreditkort måste prenumerationen avslutas för att undvika debitering av konto. Vid annat betalsätt (faktura, autogiro) sker framflyttning av prenumerationsperiod först efter de första 14 kalenderdagarna av uppehållet och enbart om du har uppehåll även från det digitala materialet. Vid rabatterade kampanjprenumerationer görs ingen framflyttning oavsett uppehållstid.
  • Hur långt innan måste jag anmäla min eftersändning?

    Vi måste ha din anmälan minst tre arbetsdagar innan den ska börja gälla.
  • Hur gör jag uppehåll på min prenumeration?

    Uppehåll är en tjänst som vi erbjuder prenumeranter på Veckopaketet och Helgpaketet under en kortare period då du vill stoppa utdelningen av papperstidningen. Uppehåll är inte möjligt på det Digitala paketet. Uppehållet beställer du genom att logga in på Mitt konto eller kontakta Kundservice.

Utebliven tidning

  • Hur kompenseras jag som har autogiro eller löpande kortbetalning vid utebliven tidning?

    Vi korrigerar kommande månads dragning och drar av för den eller de dagar då tidningen anmälts utebliven.
  • Hur kompenseras jag vid utebliven tidning?

    Det ekonomiska ansvar tidningen åtar sig för eventuellt uteblivna exemplar är begränsat till motsvarande priser för dessa. Vi flyttar fram din prenumeration med de antal dagar du anmält utebliven tidning, om du inte får tidningen senare samma dag. Det är viktigt att du hör av dig till oss direkt om du får problem med utebliven tidning. Vi kan inte kompensera bakåt i tiden om du inte gjort en anmälan till oss.
  • Hur reklamerar jag en utebliven tidning?

    Ring 010-110 16 50 (vardagar 06.00-14.00, lördagar 06.00-11.00) eller via hemsidan: www.prologkb.se För övriga frågor kring distributionen av din tidning kontakta vår Kundservice.

Betalningssätt

  • Kan jag byta betalningsperiod?

    Ja, du kan byta period. Kontakta Kundservice för mer information.
  • Hur långt har jag betalat min prenumeration?

    Kontakta Kundservice för information om din prenumerationslängd och betalningsinfo.
  • Vad innebär kontokortsbetalning?

    Vid prenumerationsbeställning via vår hemsida betalas prenumerationen månadsvis med kontokort. Du godkänner den första kontokorts betalning och sedan dras beloppet automatiskt samma datum varje månad.
  • Vad är skillnaden mellan autogiro och e-faktura?

    Autogiro dras automatiskt från ditt konto. E-faktura är en digital faktura som kommer till din internetbank varje månad. Du måste själv godkänna betalningen innan betalningen genomförs.
  • Varför har det dragits ett avvikande belopp via mitt autogiro?

    Det kan bero på att du haft ett uppehåll under någon av de 2 senaste månaderna. Uppehåll regleras alltid i efterhand och i det informationsbrev du fått ser du exakt vilket period dragningen reglerar och då se att uppehållsdagarna är fråndragna. Det kan också bero på att din prenumeration blivit krediterad med några dagar, t.ex. beroende på utebliven tidning eller uppehåll.
  • Vad är fördelarna med autogiro och hur beställer jag det?

    Autogiro innebär att vi drar pengar från ditt konto den 28:e varje månad. Beloppet som dras gäller för kommande månad, man betalar alltid i förskott. Med autogiro slipper du hantera pappersfakturor, du delar upp betalningen och slipper fakturaavgifter. Tecknar du autogiro med årsavtal, får du ett lägre pris per månad. För att ansöka om autogiro kontakta Kundservice (länk till kontakt uppgifter).
  • Hur fungerar elektronisk faktura?

    Elektronisk faktura kan ersätta pappersfakturor från oss. Vi skickar fakturorna direkt till din Internetbank. När du ska betala dina andra räkningar, ser du vår faktura på skärmen och när du har granskat den är det bara att trycka på betalning. Om en påminnelse skulle behövas skickas ut, får du den fortfarande på papper. Anmäl dig på din Internetbanks hemsida. På anmälningssidan skall du ange ditt prenumerationsnummer. Det hittar du på din prenumerationsfaktura. När beställningen har nått oss får du en bekräftelse. Du kan alltså INTE anmäla dig på hemsidan eller via Kundservice.

Avsluta prenumeration

  • Om jag inte betalar min faktura, avslutas min prenumeration då?

    Utebliven betalning är inte samma sak som att säga upp prenumerationen. Du behöver kontakta Kundservice för att avsluta prenumerationen. Du får betala för de dagar tidningen levererats till dig.
  • Återbetalas de pengar jag betalat in om jag avslutar min prenumeration?

    Om prenumerationen avbeställs i förtid återbetalas resterande belopp endast vid dödsfall eller vid flytt till ort utanför vårt spridningsområde. Vi tar vid återbetalning ut en administrativ avgift. Belopp under 100 kronor återbetalas inte. Önskar du avsluta ett årsavtal restfaktureras eventuella månader som inte betalats. Har du förskottsbetalat återbetalas inte beloppet. Undantag gäller dödsfall och flytt utanför spridningsområdet.
  • Hur avslutar jag min prenumeration?

    Prenumerationen måste alltid avslutas genom kontakt med Kundservice.

Övriga frågor

  • Hittar du inte svar på din fråga?

    Välkommen att kontakta Kundservice!
  • Hur får jag reda på mitt kundnummer/prenumerationsnummer?

    Ditt prenumerationsnummer hittar du uppe till höger på din senaste faktura. Eller kontakta Kundservice.